Для кого и для чего

Блог создан учителем английского языка Бондарь Еленой Юрьевной для того, чтобы детям было легче учиться, учителям - результативнее учить, а родителям - проще участвовать в процессе обучения

вторник, 10 ноября 2015 г.

Домашняя работа на понедельник 16 ноября

Последние четыре строчки песни выучить  (письменно)
Раздаточный материал - сделать прямо на листочке - подчеркнуть  правильную форму глагола
Если подлежащее в единственном числе - глагол с окончанием -s
                                во множественном числе - без окончания
Оценки - за самостоятельную работу по правильному написанию окончаний.(ссылка на презентацию)

I  We YOU
They
He
She
It
push
dress
cut
play
cry
do
study
make
crunch
cook
go
fix
swim
dance


Для домашней работы: ( у детей это есть, на всякий случай , если кто-то потеряет,и для Златы)
 1 вариант
His mother (skate/ skates) well.
Her sister (swim/ swims) well.
Your brother (have/ has) got  a dog.
My aunt (like/ likes) to ski.
My sisters (have/ has) got bags.
His brothers (like/ likes) swimming
My dog (have/ has)  got  a puppy.
Our dog (swim/ swims) well.
You (like/ likes) ice-cream.
Your mother (swim/ swims) well.
His sister (run/ runs) well.
Their cat (play/ plays).
Their cats play/ plays).
Tom (like/ likes) oranges.
Their aunt (ride/ rides) a bike.

2 вариант
This little girl (skip/ skips) well.
These little boys (run/ runs) well.
That bear (ride/ rides) a bike.
Those bears (play/ plays) football.
The kittens (want/ wants) to play.
My friend (take/ takes) a bag.
This black dog (run/ runs) well.
She and her friend (play/ plays) tennis.
My cat and my dog (run/ runs) His aunt and his uncle (swim/ swims).
Tom and I (skate/ skates) well.
You and your friend (play/ plays) tennis.
My father and I (like/ likes) tennis.
My friend and I (like/ likes) tennis.
My friends and I (like/ likes) football.
My friend (like/likes) football

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.